Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

vem är jag?

Av elaine - 17 maj 2013 23:25

Ibland tycker jag att det inte finns nåt annat liv än att bara vara mamma, ibland undrar man vem man är under allt detta mammande? Är jag fortfarande rolig galen och allt detta som fanns förr innan barnen kom till? Är jag värd nåt längre och är jag framförallt värd nåt för mina barn? Min son sa idag att jag bara tjatar jämt undrar om jag gör det eller är detta bara normalt gnat i form av uppfostran? Ibland undrar jag om jag är en bra mor? jag vill vara en bra mor och nånstans därinne så vet jag att jag nog är ganska så bra trots allt! Efter en sån här dag då kvällen slutar med att skruttan är på sitt rum och skriker sin allra bästaste stämma som faktiskt hördes ut så har jag ont i magen och känner mig dålig fast jag vet att jag hade rätt att se till att man ligger i sängen kl 23 istället för att studsa ute! Fast bäst av allt är när kvällens nattning kommer och man får pussar och kramar och "jag älskar dig mamma" <3 då vet jag att jag duger och att dom nog inte skulle byta ut mig ändå, som pojken sa att " mamma Du är så galet rolig ibland och så är du så vacker <3

Nja jag duger och jag älskar livet som mamma men önskar mig bara lite "egentid" som det heter! barnledighet finns inte i min värld tyvärr men kan vara bra att ladda batterierna trots allt :-)
Nog svamlat för det hjälpte och nu är jag gladare igen ;-) hihi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaine - 29 juni 2018 08:17

När en människa inte inser sitt eget handlande, att början till ett slut startar med ett tecken, inte lyssna, inte förstå. Min känsla jag talar till väggen dunkar mitt huvud om och om igen tills det inte finns något kvar. Jag vill så gärna leva och g...

Av elaine - 29 mars 2018 09:06

Godmorgon läsare och vänner kampen fortsätter!   En livsglad liten lite kille föddes väldigt tidigt i livet, en kamp från början men GLAD BUSIG FRÅGVIS STUDSIG KRAMIG och alldeles UNDERBAR litet underverk! Det handlar om mitt barn mitt underverk!...

Av elaine - 25 oktober 2017 11:40


Jag är nog en av dom gladaste i mångas ögon tror jag. Har fibromyalgi med tillbehör, men det får man inte säga för ingen lyssnar eftersom då är man gnällig. En del ringer mig endast dom gånger dom har problem för att jag tydligen har förmågan att f...

Av elaine - 10 september 2017 15:10


Det finns tillfällen i mitt liv (så även som barn) en önskan att bara ta en ryggsäck för att gå rakt ut i skogen utan att se mig om, dra nytta av växter och bär elda och ha det gott utan massa oärliga människor runt sig. Idag är en sån dag magen har ...

Av elaine - 5 juli 2017 15:37

Funderar vart man ska hitta motivation från egentligen, var som skulle trigga igång mig igen, verkar ju som inget får mig att bita ihop o ta smärtan nå mer, men jag MÅSTE komma igång med träningen så upp till kamp nu kärring gogogooooo leva eller dö ...

Ovido - Quiz & Flashcards