Alla inlägg under mars 2013

Av elaine - 31 mars 2013 17:02

hej och tjena

nu lyser solen och efter stora problem med min stressiga mage har jag iallafall hamnat i det efterlängtade huset   det känns underbart!!

Rörigt som attan med lådor och hundar och ungar överallt!

Som om inte alls det räckte så är lyckan stor över mina 11 kilo minus på min kropp så det är bara och köra på minsann   kom igen med min träning för ett tag sedan men som vanligt denna vinter blev jag sjuk igen tyvärr..

Nu är lyckan gjord för barnen som är lyckliga över att kunna gå ut på gården   

Semestern är i sikte så småningom gud så skönt det ska bli.

glad påsk hela världen   

Av elaine - 6 mars 2013 20:46

Livet går upp o ner men oftast är jag en glad skit o garvar åt det messta   

i förra veckan fick jag ett kuligt samtal och idag så hittade jag åter min tränings kompis som gick under jorden en stund så kan det gå ibland, iallafall så är vi nu 3 st som ska ta tag i livet i gymmet skitskoj!!

en nära vän har i dagarna fått veta att barnet har en diagnos vi har pratat massor om detta i flera år eftersom man märker detta och nu äntligen fick han veta,, känner med honom och vet hur detta känns men det bästa är att veta eftersom man då kan få kunskap om diagnosen och hur man kan gå tillväga och bidra till utvecklingen för barnet. men jag säger väklommen till diagnos karusellen vännen min allt kommer att gå bra ska du se och jag ska lära er allt jag kan och inte kan !   

Lever i lådor gör jag oxå herregud va prylar man samlar på sig men kul ska det bli och hamna på backen igen   det blir mycket grillat i sommar så det så!

Nu är det lite nattjobb som hägrar fram till lördag sedan är det någorlunda normala tider igen  

våren känns i precis hela kroppen och knoppen det är så härligt livet lixom sprudlar omkring dessutom har jag en underbar familj och ser faktiskt bara fördelar idag trots motgångar!

har fått ett schema så nu är det iallafall bara att sätta på sig löparskorna och ropa på luna och njuta av vad jorden har att erbjuda   JIIIHAAAA

Av elaine - 1 mars 2013 12:28

vi går mot nya tider vackra tider o jätte kuliga tider   

igår när jag tittade ut genom förnstret ( ja alltså det som man såg) så strålade solen in genom rutan,, helt fantastiskt vad livet är egentligen.. bara man öppnar sina ögon!

får fortfarande mejl om påståenden till följd av hot om att gör jag inte si och så bla bla...men inte ens detta gör något idag  

Under resans gång fick jag iallafall lära känna en alldeles bedårande liten blond tjej som jag har varmt om hjärtat mitt   senare även hennes mor som är en mycket god och förstående mor och ser livet som det är.. med andra ord en fin människa! ur allt jobbiga tiden gett så har jag fått nya vänner som vet vad allt handlat om det är en fin gåva!

alla har vi våra tomtar efter ungdomens dagar men dom flesta växer upp och ser glädjen i sina barn och sitt liv! andra lever ett liv i håglöshet och letar febrilt efter ett värde i tillvaron sorgligt tycker jag.

sitter på mitt jobb och funderar nu under rasten vad ska man göra, jag vill gå KBT och tror detta skulle vara något för mig dels för eget bruk och även kan det öppna vägen för ett nytt arbete  

flytten väntas inom kort ska bli så skönt att komma ner på marken för både barnens och pudlarnas skull och självklart mammans  

idag mina vänner så har jag även startat detta med maten igen inget fusk så jag får ont igen nädå   

bara förkylnigen eller hostan försvinner.. jag vill så gärna få igång träningen igen och lägga på ett kål!! jag vill så gärna springa igen det är en dröm och drömmar är väll till för att uppfyllas   

Idag är det fredag jippi va skönt så skål tamefan dom som vill det  


Ovido - Quiz & Flashcards