Alla inlägg under januari 2017

Av elaine - 16 januari 2017 18:42

Efter lite pys med både hästar och hundar andats hästskit och röda rosor på kinderna så kockar vi nu spagetti och köttfärssås , sen blir det lite läxor tv och sängen ? barnet jobbade på bra idag, men fortfarande lite rädd att rida andra hästar än den hon är van vid ! En matlista ska göras ikväll oxå eftersom vi inte kunde igår d blir nyttigheter hela veckan lång ? Hej hopp dagen blir vad man gör den till .

Av elaine - 15 januari 2017 10:18


Det bråkas mest i huset, vad det beror på kan ju vara att vi är rätt sköra just nu allt runt oss blir som en domino bricka allt faller med en krasch. Men vi reser oss, nu får vi planera för att göra på annat sätt ett sätt som funkar för oss! Just idag skulle vi kunna höra en knappnål falla, även hundarna verkar tassa på tå alla väntar på att mamma ska säga det avgörande. Jag har redan sagt mitt och viker inte en tum här blir det förändringar och här sätter vi barn och hälsan i första hand. Det är upp till kamp för mor nu det gäller att skrapa ihop bitarna och ställa sig upp och bli stark igen, vad skulle hända om jag inte gjorde det. Igår blev det skogen och andas in naturen tänk vad djur och natur kan vara medicin för människor. Snart blir det jobb i 22 timmar sen hoppas jag klara av att gå upp till gymmet någon dag .
Vill också tacka för fina människor i min närhet som stöttar mig och bry sig om och ser vad som händer , oftast har man "masken" men äkta människor ser igenom den . Ni är guld värd jag är er evigt tacksam

Av elaine - 10 januari 2017 21:06

Den knaggliga stigen svänger hit och lite dit för sonen , just idag vet jag att han inte mår så bra på sitt internat i Fellingsbro. Har ett tag märkt att han backat i sin utveckling och fått sina utbrott tillbaka, känner sig dålig och har svårt att tolerera sina syskon här hemma. Före jul talade han om att han går på lektionerna men sen sitter han bara på sitt rum eftersom ingen tycker om honom (enligt han själv)
Jag mejlar skolan men har inte fått svar ja ok det har varit jul men ..
Det gör så jäkla ont i mamma hjärtat att veta att ingen pratar med honom samtidigt så förbannad eftersom dom har personal dygnet runt, som jag tycker ska ta fritiden och få dom att vara sociala med varandra . Usch det gör ont och jag kan inte sluta tänka på mitt barn, för dom flesta barn i värden är ju ändå någons älskade barn ? mitt barn går på en folkhögskola för ungdomar/vuxna han är vuxen nu) med asperger och liknande diagnoser det är så svårt att se att dessa människor inte blir accepterade i vårat samhälle , idag är en sån dag som jag vill ge upp, han vill ge upp och dra lågt härifrån med våra älskade hundar och bara leva ett lyckligt liv där han får strosa i skogen goa med hundar simma och laga god mat ( jodå han är en stjärna på att kocka) titta på solnedgången och fundera över livet och rymden om det finns liv långt långt därborta . Ja en sån här dag har jag med mkt funderingar ! Ska jag ta hem honom eller inte och vad händer då vad ska han göra ? Sköt om era barn prata prata i massor det är såååå viktigt ?

Ovido - Quiz & Flashcards