Alla inlägg under mars 2015

Av elaine - 15 mars 2015 09:48

Måste bara få säga... (det är ju här jag kan ösa ur mig)
Alltså vad sjutton håller folk på med här i världen!??
Vi letar diagnoser hela tiden på våra barn och när dom hittas tex adhd/asperger.så har vi genast en ursäkt för att inte uppfostra ungen!! För hen har en diagnos öh!!!? Det är nu man ska kämpa fattar ni väl :-o
Ska dom inte uppfostras eller hur tänker ni nu?
Herregud ställ krav eller åtminstone FÖRSÖK! Går det inte sök hjälp för den finns.
Jag frågar mig ofta vad ska hända med detta barnet när föräldrarna blir gamla och inte orkar mer och kanske dör? Har ni tänkt på det..har ni tänkt på vilken chock det blir gör erat barn den dan som fått precis som hen vill eller inte fått den kunskap som behövs för att leva ett bra liv? En fråga till ett barn som har en sådan diagnos är inte utvecklingsstörd på nåt sätt utan säkert sju gånger smartare än va du själv är och därmed basta!! Fatta nåt nu dom är inte dumma och ta tag i föräldraskapet för dom behöver det NU!!!!!!!!!
Jajustja jag kämpar oxå och ger aldrig upp förrän ungen fixar det som krävs!

Ovido - Quiz & Flashcards