Alla inlägg under januari 2016

Av elaine - 26 januari 2016 11:43

Jag curlar inte! Jag försöker skapa bättre förutsättningar att lyckas. Om mina barn somnar på kvällen utan att känna misslyckande och skuldbelagda, och vakna på morgonen och veta att jag finns här för att stötta och hjälpa och älska, d är då jag lyckas! Detta med att curla har många olika benämningar och olika sätt att tolka, blir mest så jävla förbannad när folk säger sluta curla!? Vadå har ni det som jag eller tar ni det bara i luften för att ni tror?
Regler har jag och troligen mycket mer än många andra som har "normala" familje medlemmar! Dessutom är jag förbannat snäll och vi har roligt, det kallas uppfostran inte curling.
Det är arbetsamt att vara supermorsa också dvs barn med speciella behov! Jag säger att jag är en supermorsa för att jag helt enkelt är det, så är d bara!! Det gör ont ibland, det snurrar i huvudet ibland, det värker i själen ibland, misslyckande, och jag glömmer tider herregud va jag glömmer tider ? men vi kramas jämt vi älskar jämt vi är ett team jag och mina barn ?
Skola usch och fy för att vara förälder att känna dessa blickar anklagande för att barnet kommer sent för att barnet inte hänger med i skolan för att barnet inte gör läxan ibland.
Många olika faktorer i ett "drömbarn" spelar in i såna här saker!
Ni vet när läraren drar en åt sidan o viskande säger sätt nu är det förseningar igen! Jag vill säga det igen som så många gånger tidigare, jag tjatar,hotar,är pedagogisk, skriker, gråter,är samlad, försökt lyfta 50 kilo men vet ni hur man gör säg då åt mig hur? Det finns dagar jag inte ens vill visa mig i skolan just för detta känner mig så dålig!!! Och när vi då får dom här blickarna och " måste" orden så känner man sig som en treåring istället för mamma ibland undrar jag om dom tror ATT VI ÄR DUMMA???!!!!!
Just nu ligger fokus på att må bra med lite stall hästar badhus hundar god mat (obs nyttig) och snart kommer solen och jag längtar massor ? staketet ska upp studsmatta ut studsande barn som skrattar med hela ansiktet när solen lyser ?
Fokus: kärlek i massor, frid i sinnet,lugn och en massa skratt så det tjongar i taket.

Av elaine - 9 januari 2016 21:37

Jo det är sant ? Efter massor av ståhej med att " gå i väggen" tjafs med skola, hälso problem, sjukskrivning och elaka människor, så har jag suttit i stallet med min dotter och andats in doften av frihet, kärlek och frisk luft som kantats av häst skit under fötterna! Målet är nu att må bra kunna köra bil igen och börja rida på riktigt!
Snart blir det skola igen och det ska vi starta med att barn nummer tre ska utredas, påståendet denna gång är dåligt arbetsminne och dom måste då hitta nått fel! Har ett barn en diagnos så måste ju alla ha en diagnos så vi kör väl ett varv till och ser på hur barnen blir körda i botten en tredje gång utan att kunna göra nåt åt det, eftersom jag BARA är en förälder!
Skam den som ger sig men letar annan skola som kan ge barnen det dom behöver och flyttar om det skulle behövas! ?
Nu är det mys med lilla dotter som ligger för ankare i soffan med hög feber så vi dricker cola och ser på tv med varsin hund på benen ? tjingeling kamrater se framåt

Ovido - Quiz & Flashcards