Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

I see the light

Av elaine - 18 januari 2013 19:32

god kväll bloggen   

jag har en aning om att allt vänder nu 

under veckan har känslor som kärlek hat o massor av tårar poppat upp. Och jag har undrat om jag gjort fel fast världen och mitt innre vet att jag inte gjort fel.

och självklart vet jag detta..men när jag va som trasigast fanns det bara ett mörkt hål framför mig jag försvann helt enkelt!

Just nu så ser jag en framtid en otroligt fin framtid faktiskt, mina ALLT här på jorden är mina barn mitt liv mitt hjärta och min kärlek herregud om ni kan förstå vilken låga det är    fast många förstår nog detta oxå.   Ni ska veta att vi kämpat ihop jag och änglarna tätt tätt många tårar frågor frågor och åter frågor många kunde jag inte svara på, mer än att ibland bara blir det så här människor blir sjuka och människor förändras och vissa försvinner.

Allt startade nog när min man blev alkolist eller närmare bestämt jag förstog det, man är blind otroligt blind fast egentligen såg jag alla tecken..jag kämpade med hem och barn ekonomi och kärleken men jag dog inombords helt tom blev jag, allt blev bara värre och värre jag stannade ändå höll tyst och led allt detta kallas medberoende..under den här tiden fanns fler i min närhet som behövde mig för samma problem medberoende även där..tillslut sökte jag hjälp på företags hälsovården eftersom jag va som en (levande död enligt vänner och arbetskamrater) själv mådde jag dåligt men trodde jag döljde detta ganska bra, vilket jag säkert gjorde oxå en lång tid!

Kort och gott jag fanns för alla andra men inte för mig själv.

hur som helst ville sköterskan att jag måste prata med deras psykolog men att chefens medgivande skulle vara avgörande. tyvärr fick jag nej från min dåvarande chef hon tyckte inte detta rörde jobbet  vilket det gör i allra högsta grad!

hur som helst fick jag ta tag i detta själv så jag tog en "spade" och stoppade in skiten långt långt in i hjärtetrakten (där det fortfarande sitter kvar) och flydde!

Kan säga med lycka att idag är han nykter och har funnit tillbaka till barnen   

Idag är det JAG som gäller och barnen naturligtvis och pudlarna   

jag har ett liv och fasen va bra det går!!! Men fasar för att jag måste spräcka bubblan snart som jag skottat igen tror det gör ont då...men jag tar det sen lite starkare ska jag bli minsann innan  

Jaha nu har man öst ur sig lite igen då skönt nu ska jag jobba jobba jobba hej hopp   


 
 
Ingen bild

Tina Hagberg Björn

18 januari 2013 22:00

Älskar dig , Systra Mi <3 ! Finns som Alltid Här För Dig <3

 
Ingen bild

Lena

16 februari 2013 10:59

Låter underbart:):) Fortsätt så:) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaine - 29 juni 2018 08:17

När en människa inte inser sitt eget handlande, att början till ett slut startar med ett tecken, inte lyssna, inte förstå. Min känsla jag talar till väggen dunkar mitt huvud om och om igen tills det inte finns något kvar. Jag vill så gärna leva och g...

Av elaine - 29 mars 2018 09:06

Godmorgon läsare och vänner kampen fortsätter!   En livsglad liten lite kille föddes väldigt tidigt i livet, en kamp från början men GLAD BUSIG FRÅGVIS STUDSIG KRAMIG och alldeles UNDERBAR litet underverk! Det handlar om mitt barn mitt underverk!...

Av elaine - 25 oktober 2017 11:40


Jag är nog en av dom gladaste i mångas ögon tror jag. Har fibromyalgi med tillbehör, men det får man inte säga för ingen lyssnar eftersom då är man gnällig. En del ringer mig endast dom gånger dom har problem för att jag tydligen har förmågan att f...

Av elaine - 10 september 2017 15:10


Det finns tillfällen i mitt liv (så även som barn) en önskan att bara ta en ryggsäck för att gå rakt ut i skogen utan att se mig om, dra nytta av växter och bär elda och ha det gott utan massa oärliga människor runt sig. Idag är en sån dag magen har ...

Av elaine - 5 juli 2017 15:37

Funderar vart man ska hitta motivation från egentligen, var som skulle trigga igång mig igen, verkar ju som inget får mig att bita ihop o ta smärtan nå mer, men jag MÅSTE komma igång med träningen så upp till kamp nu kärring gogogooooo leva eller dö ...

Ovido - Quiz & Flashcards