Alla inlägg den 9 januari 2014

Av elaine - 9 januari 2014 13:38

hej vad det snurrar där uppe i mitt huvud! försöker vara lugn och cool men känslostormarna kör sitt rase med mig ändå. Men i det stora hela så står jag stadigt och ska fortsätta med det   

mina tankar dagligen går till hur människor sårar varandra hela tiden jag tänker främst på hur många barn som blir illa behandlade i vårat land sverige.

jag tänker på orättvisa i skolan, jag tänker oxå på att soc i vissa fall kan dra sina egna slutsatser och placera barn när det kan vara det sämsta, och inte placera barn som verkligen lider och skulle må bättre av att bli placerade. Jag lider när jag ser detta!

Det finns nån form av spärr när man ser sånt. Man ser på, man försöker prata med barnet och man säger till barnet kom till mig om du vill prata, när sen barnet gör detta ofta blir man rädd och får en sorts känsla av att man vill stoppa in barnet i famnen och bara sköta om!

Barn blir oxå medberoende tro mig dom är nog dom värst drabbade av oss alla i det syftet! Barn är väldigt lojala fast dom ser att det är fel så skyddar dom sina föräldrar.

Och varför tar allt så lång tid med utredningar fast alla bevis finns framför näsan?

Nja jag ska nog ta och ringa och erbjuda min hjälp kanske kan jag göra någon form att nytta ändå för landet sveriges utsatta barn!!

nu kommer snart mina telningar hem HÄR SKA GOSAS        Tjingeling..



Ovido - Quiz & Flashcards