Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

inte så farligt som det låter alltså men ändå

Av elaine - 16 juni 2013 11:27

Mycket gammalt dyker upp i mig nu men ska jag eller inte....?
Ja sänka ribban alltså och slappna av! Och hur gör man när man är rädd att bli sårad igen och hur gör man för att skydda sig själv mot känslor och kanske inte känna alls, skulle kanske vara bra...eller inte. Man skulle nog bara gå omkring som ett tomt skal utan att le (Hur skulle jag klara det)
Fast det måste ju finnas nåt mellanting fast lycka är ju det bästa förstås, lycka att känna trygghet en axel att luta sig mot och en varm Glad härlig kärleksfull kram med en person man litar på i vått och torrt.
Jag har chansen men vågar jag?!
En smäll till och jag dör nog känns som jag lever på en tunn tråd men lyckas jag då blir den tjockare men händer det igen ja..då brister den!
När man är låg blir allt dramatiskt såklart men jag går omkring här och vågar inte släppa in kärleken helt enkelt knäppt va! Men det är den bistra sanningen haha
Människor tar lätt på kärlek en famn hit eller dit det gäller och hitta någon som ett gatlopp lixom..ja inte alla såklart!

Igår fick jag höra som så många gånger tidigare att jag blivit så tråkig eftersom jag inte hänger på och "super till" men ni ska veta att det finns orsaker till det som ni säker vet oxå fast det kan vara svårt att förstå.
Att leva i missbruk som medberoende är ingen lek det går lixom inte att bara hoppa av man både älskar och man hatar! Även om jag nu inte lever i denna misär längre så finns spökena kvar tyvärr jag fixar tex knäppljudet av en öl som öppnas därför köper jag endast flaskor för det mesta! Och nej jag blir inte full längre eftersom jag vill ha kontroll!!
Nä usch nu blev allt trist men allt går åt rätt håll ska ni veta gladare än på flera år minsann :-)
Iallafall märks det att sommarlovet är här med buller och bång!!
Och buller och bång lät det i ett rum igår en liten tös som snarkade i högan sky (ljuvligt) i ett annat så dundrar Xboxen och en talsjuk gosse och jag inser det faktum att han inte har lust att sluta prata inatt ;-) i storkillens rum står datorn på och nått väldigt skoj kommer ur rutan har jag förstått på hans gapflabb! I mitt rum står en korkad pudel och stirrar rätt in i väggen av någon anledning som försenad lixom. Jag går och puttar på henne och är helt säker på att hon inte lever så still står hon, men hon vänder på huvet och stirrar på mig på mig som om att hon tycket jag är totalt sinnesförvirrad och varför jag inte ser det hon ser...ja jisses sicken hund man har!
Nu dags att hoppa på hästen och galoppera till jobbet men vet att ikväll när jag öppnar dörren då har jag semester :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaine - 29 juni 2018 08:17

När en människa inte inser sitt eget handlande, att början till ett slut startar med ett tecken, inte lyssna, inte förstå. Min känsla jag talar till väggen dunkar mitt huvud om och om igen tills det inte finns något kvar. Jag vill så gärna leva och g...

Av elaine - 29 mars 2018 09:06

Godmorgon läsare och vänner kampen fortsätter!   En livsglad liten lite kille föddes väldigt tidigt i livet, en kamp från början men GLAD BUSIG FRÅGVIS STUDSIG KRAMIG och alldeles UNDERBAR litet underverk! Det handlar om mitt barn mitt underverk!...

Av elaine - 25 oktober 2017 11:40


Jag är nog en av dom gladaste i mångas ögon tror jag. Har fibromyalgi med tillbehör, men det får man inte säga för ingen lyssnar eftersom då är man gnällig. En del ringer mig endast dom gånger dom har problem för att jag tydligen har förmågan att f...

Av elaine - 10 september 2017 15:10


Det finns tillfällen i mitt liv (så även som barn) en önskan att bara ta en ryggsäck för att gå rakt ut i skogen utan att se mig om, dra nytta av växter och bär elda och ha det gott utan massa oärliga människor runt sig. Idag är en sån dag magen har ...

Av elaine - 5 juli 2017 15:37

Funderar vart man ska hitta motivation från egentligen, var som skulle trigga igång mig igen, verkar ju som inget får mig att bita ihop o ta smärtan nå mer, men jag MÅSTE komma igång med träningen så upp till kamp nu kärring gogogooooo leva eller dö ...

Ovido - Quiz & Flashcards