Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

För eller emot..

Av elaine - 21 oktober 2015 10:46

Egentligen är jag varken eller, men så får man inte säga! En tyst lag säger att man måste vara åt nått håll annars får man smäll på fingrarna!
Det känns nästan omöjligt att vara sådär sprudlande glad för hösten och den kommande vintern och härliga jul, glada barn o musik ? För värden är i kaos!!
Kanske är allt detta meningen att jorden ska falla för att sen blomma.. Va vet jag.
Men långt bort finns det människor som lever i ett krigshärjat land fattiga och rädda, inte långt därifrån finns människor i samma situation fast dom har pengar och flyr till oss..massor av folk kommer nu hit, självklart säger vi, för vi har lär oss att vara givmilda! Problemet är att många (MÄRK ORD INTE ALLA!) är inte nöjda med hjälpen som finns utan vill ha det som vi, vilket jag tycks konstigt att fly från krig och elände och kräva en viss standard, och svarar med att bränna saker, våldta, vilda uppror, OCH KVAR ÄR DÅ DOM STACKARS FATTIGA KVINNOR OCH BARN OCH GAMLA :-o känsligt ämne men man bör väl sköta sig och vara tacksam?!
Problemet är ju att vi som redan bor här får flytta på sig i alla lägen tex så blir sporthallar boende skolorna är fulla och all resurs har gått till att lära ut svenska och kvar står då barnen som är i behov av resurser!
Det vi oxå tycks glömma är att dom här människorna är vana med våld i olika former som faktiskt inte vi är! Vi är mesproppar i deras ögon..sen undrar vi vart våldet kommer ifrån... KALLAS KULTURKROCK! Ska vi hjälpa så bör det väl göras ordentligt dvs LAGAR OCH REGLER och INTE LÅTA VÅRT EGET FOLK KLIVA ÅT SIDAN! Så kanske inte det blir sånt motstånd som det är idag! för alla är som sagt uppfostrade att hjälpa, vi är bara såna i vårt land men lite jävlar anamma kan vi väl ta till? Gör om gör rätt!!!!
/ Ogillar orättvisa
PS kan våra bostadslösa få samma hjälp?!

 
 
Ingen bild

Maggan

23 oktober 2015 08:09

Tyvärr nu har sverige visat sin fulaste sida och gjort ett fruktansvärt brott mot oskyldiga människor...tänk om alla kunde känna att jorden är till för alla människor!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaine - 29 juni 2018 08:17

När en människa inte inser sitt eget handlande, att början till ett slut startar med ett tecken, inte lyssna, inte förstå. Min känsla jag talar till väggen dunkar mitt huvud om och om igen tills det inte finns något kvar. Jag vill så gärna leva och g...

Av elaine - 29 mars 2018 09:06

Godmorgon läsare och vänner kampen fortsätter!   En livsglad liten lite kille föddes väldigt tidigt i livet, en kamp från början men GLAD BUSIG FRÅGVIS STUDSIG KRAMIG och alldeles UNDERBAR litet underverk! Det handlar om mitt barn mitt underverk!...

Av elaine - 25 oktober 2017 11:40


Jag är nog en av dom gladaste i mångas ögon tror jag. Har fibromyalgi med tillbehör, men det får man inte säga för ingen lyssnar eftersom då är man gnällig. En del ringer mig endast dom gånger dom har problem för att jag tydligen har förmågan att f...

Av elaine - 10 september 2017 15:10


Det finns tillfällen i mitt liv (så även som barn) en önskan att bara ta en ryggsäck för att gå rakt ut i skogen utan att se mig om, dra nytta av växter och bär elda och ha det gott utan massa oärliga människor runt sig. Idag är en sån dag magen har ...

Av elaine - 5 juli 2017 15:37

Funderar vart man ska hitta motivation från egentligen, var som skulle trigga igång mig igen, verkar ju som inget får mig att bita ihop o ta smärtan nå mer, men jag MÅSTE komma igång med träningen så upp till kamp nu kärring gogogooooo leva eller dö ...

Ovido - Quiz & Flashcards