Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

försvars position

Av elaine - 5 februari 2013 20:29

idag har jag funderingar o blir arg igen och en smula rädd!!

varför måste man inta försvarsposition vid skolmöten? jag är så trött på att vara rädd när man ska på möten..Man får höra hjälper ni verkligen till med läxor hur har ni det verkligen i hemmet..dom sitter där lärare rektor bup psykologer mm mm och tittar på en detta är fruktansvärt ska vi skämmas över att vi har ett barn med särskilda behov vi föräldrar känner oss så jäkla dåliga..fråga istället, hur kan vi hjälpa dig för vi vet att ditt barn har särskilda behov och vi vet även att ditt barn är prematurfödd vi lyssnar på dig!!

diagnoser då ja det ska letas diagnoser hela tiden, har du ett barn som har myror i brallan och svårt att hänga med i skolan ja då har han troligen adhd   jag tycker: gör då en test på barnet istället för att ha möten gång på gång med en massa anklagelser o detta gnäll om våra hemska barn..eller ännu hellre hitta massa fel gör en anmälan till soc så föräldern får må ännu sämre och sitta och förklara sig inför dom oxå, varpå dom inser vad detta handlar om att barnet faktiskt är sjuk ofta för att han är prematurfödd och alltså väldigt infektions känslig..dessa jobiga samtal från skolsköterskan och rektor om detta med sjukfrånvaron...som om dom tror på fullt allvar att som ensamstående med tre barn är hemma för att det är skoj och att pengar behövs väll inte, undrar vad dom skulle säga om jag berättade hur många gånger jag slitit mitt hår efter massor av vab dagar och hur kul det är att ringa sitt arbete och tala om att ja nu har barn nr två flunsan oxå!!!

jag är så trött men nu ska det nog ordna sig för storkillen men sviterna av bristande kunskap pga just bristande kunskap sitter fortfarande som en böld i....en ny utredning har nyss gjorts på mellan barnet just pga myror i brallan ingen diagnos HA... snart är det lillans tur hur ska det gå för henne ska det bli samma sak? är även där orolig och frustrerande och intar försvarsställning redan nu..

nu ska ni veta att jag inte klagar på alla lärare utan jag klagar nog mest på bristande kunskaper i ämnet finns massor av fina underbara lärare runt om i landet och så vill jag påpeka bristande kunskap i att prata med föräldrar utan att låta anklagande det är sånt vi går igång på    japp nu har jag kastat ur mig igen imorgon är nog allt annorlunda... ta hand om era barn lär dom vett och etikett även om det finns diagnoser med i bilden dom ska bli vuxna en gång i tiden och vara en del i samhället diagnos eller ej   

 
 
Ingen bild

Lena

16 februari 2013 10:57

Förstår att det är ett jobbigt läge:( att känna sig missförstådd fast allt man gör för sina barn är just allt....Tur du är envis.....Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaine - 29 juni 2018 08:17

När en människa inte inser sitt eget handlande, att början till ett slut startar med ett tecken, inte lyssna, inte förstå. Min känsla jag talar till väggen dunkar mitt huvud om och om igen tills det inte finns något kvar. Jag vill så gärna leva och g...

Av elaine - 29 mars 2018 09:06

Godmorgon läsare och vänner kampen fortsätter!   En livsglad liten lite kille föddes väldigt tidigt i livet, en kamp från början men GLAD BUSIG FRÅGVIS STUDSIG KRAMIG och alldeles UNDERBAR litet underverk! Det handlar om mitt barn mitt underverk!...

Av elaine - 25 oktober 2017 11:40


Jag är nog en av dom gladaste i mångas ögon tror jag. Har fibromyalgi med tillbehör, men det får man inte säga för ingen lyssnar eftersom då är man gnällig. En del ringer mig endast dom gånger dom har problem för att jag tydligen har förmågan att f...

Av elaine - 10 september 2017 15:10


Det finns tillfällen i mitt liv (så även som barn) en önskan att bara ta en ryggsäck för att gå rakt ut i skogen utan att se mig om, dra nytta av växter och bär elda och ha det gott utan massa oärliga människor runt sig. Idag är en sån dag magen har ...

Av elaine - 5 juli 2017 15:37

Funderar vart man ska hitta motivation från egentligen, var som skulle trigga igång mig igen, verkar ju som inget får mig att bita ihop o ta smärtan nå mer, men jag MÅSTE komma igång med träningen så upp till kamp nu kärring gogogooooo leva eller dö ...

Ovido - Quiz & Flashcards