Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av elaine - 25 oktober 2017 11:40

Jag är nog en av dom gladaste i mångas ögon tror jag. Har fibromyalgi med tillbehör, men det får man inte säga för ingen lyssnar eftersom då är man gnällig. En del ringer mig endast dom gånger dom har problem för att jag tydligen har förmågan att få dom att må bättre hmm.. Ring gärna men inte bara då tack. Att hjälpa det är sånt mitt hjärta brinner för men förstå att jag också är människa. Jag blev utbränd för några år sedan men har kommit på fötter och vill så mycket vill jobba träna plugga hjälpa mina barn till oanade höjder med mera. Men dagarna är en kamp med att få dagarna att fungera för både mig och barnen.. huvet går runt hur ska jag göra för att uppnå bästa resultat att få en av barnen glad och inte känna sig dålig och hitta en meningsfull sysselsättning som passar honom som vuxen människa. (adhd/asperger) Den andra hur man får honom att hitta motorn i sin kropp. (add) har frivilligt fått gå ner i tid på mitt arbete (LSS) men detta går inte i längden så nu går jag upp i tid lite igen.
Idag känner jag mig tom o vill skrika hjälp vad fan ska jag göra mitt liv handlar om att skrika böna och be barn gå upp ur sängen att förklara för barn att dom är värda massor att jag älskar och vill deras bästa. Jag städar och somnar i fotöljen varje dag jobbar många timmar på raken ofta 24 när jag kommer hem väntar städning igen och tvätt. Alltså jag håller på att självdö men ingen förstår egentligen inte ens mina närmaste. Ja idag är det en sån dag ja en sån bajsdag man helst vill vara utan. Jag undrar bara VART I HELVETE ÄR HJÄLPEN.
Mina barn verkar bli bortglömda det låter bra som sjutton sen går det låååång tid och inget händer. Har en som sitter hemma han är helt bortglömd av systemet över 20 år gammal.. en som aldrig kommer till skolan en hel vecka d bara ramlar in uppgifter och han känner sig sämre och sämre och då händer inget alls.
Den tredje ja hon behöver bromsas lite istället hon är som sin mor och säkert lite adhd.
Jag reder mig snart och kämpar vidare då ni... Men tänker att barn som får kämpa ett helt liv redan som bebis måste det ju ändå vända för nån gång och träffa nån med kunskaper vore ju nåt helt underbart.
Man måste tillåta sig att ramla för att kunna resa sig upp
Nu ska jag ruska på mig och koka lite mat väl mött friends ?? "flåt gnället "

Ovido - Quiz & Flashcards